Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2008

Το ακριβό πετρέλαιο επαναφέρει τα πανιά στα πλοία

Το ακριβό πετρέλαιο επαναφέρει τα πανιά στα πλοία Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ ON LINEΠέμπτη, 3 Ιανουαρίου 2008 15:54
Ο διευθυντής της ναυτιλιακής εταιρίας Beluga, Νιλς Στόλμπεργκ, μιλώντας στη «ΝΒ», ανέφερε πως η εγκατάσταση εκτείνεται σε επιφάνεια 160 τετραγωνικών μέτρων και πρόσθεσε: «Εκτιμούμε ότι για τον πρώτο χρόνο θα έχουμε, με συντηρητικούς υπολογισμούς, μία εξοικονόμηση σε καύσιμα της τάξης του 15 με 20%. Μετά θα κάνουμε το άλμα στα 320 τετραγωνικά μέτρα και μπορεί να εξοικονομήσουμε 30 με 35%».Πριν από περίπου 100 χρόνια, στις αρχές του περασμένου αιώνα, οι μηχανές είχαν αντικαταστήσει, σχεδόν εξ ολοκλήρου, τα πανιά στα πλοία, όμως, σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε, οι συνεχείς ανατιμήσεις στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου έχουν προκαλέσει σήμερα σκέψεις και ενέργειες για αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας στη ναυσιπλοΐα και, τουλάχιστον, τη μερική επαναφορά τους.
Ήδη, στο λιμάνι του Αμβούργου, καθελκύστηκε πρόσφατα το πρώτο μεγάλο σκάφος, το οποίο μπορεί να κινηθεί και με τη βοήθεια του Αιόλου. Μάλιστα, η σχετική τελετή έγινε με κάθε επισημότητα, καθώς "νονά" του ήταν η σύζυγος του προέδρου της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, Εύα Λουίζε Κέλερ.Πρόκειται για ένα σύγχρονο εμπορικό πλοίο, εκτοπίσματος 10.000 τόνων, στο οποίο η κα Κέλερ έδωσε το όνομα «Beluga SkySails». Το σκάφος, που είναι μια δημιουργία της εταιρίας του Αμβούργου SkySails, είναι καθ’ όλα συμβατικό, τουλάχιστον, με την πρώτη ματιά. Ύστερα από προσεκτικότερη παρατήρηση, ωστόσο, γίνεται αντιληπτό ότι δεν είναι και τόσο συμβατικό.Συγκεκριμένα, στην πλώρη υπάρχει ένα τεράστιο βίντσι κι ένας γερανός. Μια μπουκαπόρτα, εξάλλου, κρύβει την καρδιά μιας περίεργης εγκατάστασης, η οποία μοιάζει - όταν αναπτυχθεί - με έναν υπερμεγέθη μηχανοκίνητο αετό, όπως εκείνοι που χρησιμοποιούνται στο άθλημα του αιωροπτερισμού.Πρόκειται για έναν ειδικό μηχανισμό που κατασκεύασε η SkySails και ο οποίος λειτουργεί υποστηρικτικά στις μηχανές του πλοίου. Συγκεκριμένα, ο γερανός σηκώνει το ένα άκρο του αετού, που σταδιακά φουσκώνει με τον αέρα και στη συνέχεια υπερίπταται του πλοίου, δεμένος πάνω σ’ αυτό.Ο διευθυντής της ναυτιλιακής εταιρίας Beluga, Νιλς Στόλμπεργκ, μιλώντας στη «ΝΒ», ανέφερε πως η εγκατάσταση εκτείνεται σε επιφάνεια 160 τετραγωνικών μέτρων και πρόσθεσε: «Εκτιμούμε ότι για τον πρώτο χρόνο θα έχουμε, με συντηρητικούς υπολογισμούς, μία εξοικονόμηση σε καύσιμα της τάξης του 15 με 20%. Μετά θα κάνουμε το άλμα στα 320 τετραγωνικά μέτρα και μπορεί να εξοικονομήσουμε 30 με 35%».Μπορεί τα μεγέθη να ακούγονται κάπως μικρά. Πλην όμως, μία μείωση της κατανάλωσης σε καύσιμα κατά 30% σημαίνει και αντίστοιχη μείωση του κόστους, περίπου κατά χίλια δολάρια την ημέρα. Το σύστημα κοστίζει 500.000 δολάρια και η εταιρία υπολογίζει ότι μέσα σε τρία χρόνια θα αποσβεστεί. Μάλιστα, ο μηχανισμός είναι έτσι φτιαγμένος, ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί σ’ όλα τα εμπορικά πλοία, εάν γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές στην πλώρη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: